مرحله دوم گالوانیزه (تحویل بار)

تاریخ انتشار : 2018/02/25

تحویل گیرنده بار باید در هنگام تحویل بار سیاه به نکات زیر که همراه با شکل توضیح داده شده است دقت نموده و در صورت مشاهده هرگونه ایراد یا مواردی که در گالوانیزاسیون ایجاد اشکال می نماید مراتب را به مسئول مربوطه اطلاع داده تا رفع عیب گردد و یا در صورت لزوم برای رفع آن عودت داده شود. با توجه به مکان و میزان بار سیاه قرار دادن قطعات آنها در مکانی که جابجایی آنها راحت تر باشد و همچنین از زنگ زدگی زیاد آنها جلوگیری شود حائز اهمیت است.

TB_1

مخازنی که فقط سطح خارج آنها گالوانیزه می شود جهت جلوگیری از انفجار این قطعات در داخل آب مذاب می بایست به لوله هایی جهت ورود و خروج هوا هنگام غوطه وری در وان مذاب مجهز شوند که ارتباط فضای داخل مخزن را با فضای بیرون از وان برقرار می نمایند.

 


 

در هنگام ساخت پیچ و مهره هایی که به صورت گالوانیزه گرم پوشش داده می شود باید مهره ها را با تلرانس بالاتری ساخت تا به علت افزایش ضخامت پیچ و مهره در اثر قرار گرفتن روی بر سطح آن ها هیچگونه مشکلی در هنگام باز و بسته کردن مهره به وجود نیاید.

TB_2


 

قطعاتی که باید مورد عملیات گالوانیزه گرم قرار گیرند نباید توسط رنگ روغنی و یا اسپری مارک زنی شوند. این قطعات می بایست از طریق مارک های سمبه ای (حک شدنی) و با مارک های آویختنی شماره گذاری شوند.

TB_3


 

پروفیل های باز جهت اتصال به یکدیگر می بایست کاملا مجزا بوده و گالوانیزه شونده سپس توسط پیچ و مهره اتصال یابند در غیر اینصورت می بایست سطح اتصال جوش داده شود.

TB_4

TB_6

TB_5

در موقع اتصال بیس پلیت به قطعات مورد نظر جهت انجام عملیات گالوانیزاسیون و می بایست جهت تخلیه مذاب و ورود و خروج هوا به منظور بهتر انجام شدن فرآیند شستشو در کحتهای اتصال وصله ها، محل هایی جهت ورود و خروج مذاب تعبیه گردد.

TB_7


 

در قطعات مورد نظر جهت گالوانیزاسیون نمی بایست قسمت هایی وجود داشته باشد که سطح دو پروفیل بر هم مماس باشند. این حالت باعث می شود که مراحل شستشو در آن ناحیه کامل انجام نشود و مذاب به آن مناطق نتواند نفوذ نماید. با مرور زمان بر اثر نفوذ رطوبت در آن مناطق باعث شروع شدن فرآیند زنگ زدگی در آن مناطق می گردد.

TB_8

مخازنی که به صورت گالوانیزه گرم پوشش داده می شوند می بایست قبل از شروع عملیات شستشو بر روی آنها محلهایی جهت ورود و خروج محلول های شوینده و مذاب تعبیه شود.

 


جهت گالوانیزه نمودن قطعاتی که انتهای آنها مسدود شده و امکان جمع شدن مذاب روی در آن مناطق می باشد سوراخ هایی جهت تخلیه مذاب تعبیه گردد.

 

قطعات هندیل و نرده ای ساخته شده از قوطی و یا لوله می بایست در محل های اتصال قطعات به یکدیگر چنانچه در طرح ها مشاهده می شود سوراخ هایی جهت ورود و خروج هوا و مذاب تعبیه گردد.

 

TB_9 TB_10

 

TB_13 TB_12 TB_11

 

 

به علت نفوذ کامل مذاب روی در زیر سطوحی که دارای گل جوش می باشند قطعات جوشکاری شده باید قبل از ارسال به کارگاه گالوانیزه کاملا گل جوش آنها رفع شود.


 

قطعاتی که به وسیله لچکی مستحکم شده اند می بایست بر روی این قطعات در محل استقرار وصله ها محل هایی جهت عبور هوا و تخلیه مذاب پیشبینی کرد.

TB_14 TB_15

در قطعات ساخته شده از پروفیل های توخالی می بایست محل هایی جهت ورود و خروج هوا و مذاب تعبیه شود.

 

قطعات ساخته شده بصورت مکعب از ورق های با ضخامت کم جهت جلوگیری از تابیده شدن قطعات چنانچه در طرح مشاهده می شود می بایست از داخل مهار شوند این مهار می تواند به صورت دائمی و یا بصورت باز شونده باشد.

 

TB_16

چون در فرآیند گالوانیزه گرم در مراحل شستشو قابلیت انجام رنگ زدایی وجود ندارد. قطعاتی که در سطح آن ها رنگ وجود دارد و یا اینکه زنگ زدگی در عمق این قطعات نفوذ کرده است می بایست این قطعات قبل از مراحل شستشو در معرض سندبلاست قرار گیرند.

TB_17

برخی از مشتریان